Zdrowy styl życia zyskuje coraz więcej fanów. Tłumnie odwiedzamy siłownie, chętnie ćwiczymy w domu oraz korzystamy z porad trenerów personalnych, by móc zadbać o swoją sylwetkę, zapewnić sobie świetny stan zdrowia i dobre samopoczucie. Wciąż jednak wielu z nas zadaje sobie pytanie co jeść po treningu. Rozwiewamy wszelkie wątpliwości!

Dlaczego posiłek po treningu jest ważny?

Zanim przejdziemy do kwestii co jeść po treningu, pragniemy zaznaczyć, że jedzenie gdy skończysz właśnie trening, jest niezwykle ważne. Posiłek potreningowy ma ogromne znaczenie dla regeneracji organizmu. Dzięki niemu możliwe jest wyrównanie strat energii, która była wydatkowana podczas treningu. Ma on także wpływ na zachowanie równowagi elektrolitowej. Dzięki właściwemu jedzeniu po treningu możliwe jest zahamowanie procesu katabolizmu mięśniowego, czyli rozpadu białek budujących mięśnie w ludzkim organizmie. Dodatkowo posiłek potreningowy ma pozytywny wpływ na wzrost siły oraz rozbudowę tkanki mięśniowej, ponieważ organizm pobiera energię z posiłku, zamiast z białka z mięśni.

Jakie jedzenie po treningu cardio?

Treningi cardio cieszą się dużą popularnością wśród osób chcących zredukować masę swojego ciała. Są to bardzo dynamiczne ćwiczenia o dużej intensywności. Zalicza się do nich m.in. bieganie, jazdę na rowerze, czy ćwiczenia na trampolinach. To spory wysiłek dla organizmu dlatego najpóźniej 30 minut po zakończeniu treningu należy zjeść posiłek składający się z węglowodanów prostych oraz opcjonalnie białka. Możesz przygotować sam takie jedzenie (dobrze sprawdzi się jogurt z owocami czy kanapka z filetem z kurczaka i warzywami), lub skorzystać z dostępnych na siłowni odżywek białkowych czy batonów energetycznych. Po godzinie lub 2 od zakończenia treningu warto zjeść pełnowartościowy posiłek, który będzie zawierać białko i węglowodany złożone (np. brązowy ryż lub strączki z indykiem).

Co jeść po treningu siłowym?

Jak zapewne wiesz, trening siłowy różni się od treningu cardio. Polega on na obciążaniu układu mięśniowego oraz neurologicznego ciężarem własnego ciała lub sprzętu. Warto jednak wiedzieć, że po wysiłku tego typu należy zjeść taki sam posiłek, jak po cardio, by wspomóc regenerację zmęczonego organizmu. Przypomnijmy – do 30 minut po treningu należy przyswoić węglowodany proste i opcjonalnie białko, a maksymalnie 2 godziny po zakończeniu treningu zjeść produkty zawierające węglowodany złożone i obowiązkowo białko. To bardzo ważne, aby móc cieszyć się efektami treningu.

Czy jeść po treningu wieczorem?

Mit niejedzenia po godzinie 18:00, by móc cieszyć się świetną sylwetką, został dawno obalony. Rytm posiłków powinien być dostosowany do trybu życia oraz aktywności. Kończąc trening późno wieczorem czy w nocy konieczne jest zjedzenie posiłku potreningowego. Nie wolno unikać węglowodanów nawet o tej porze! Warto jednak znaczyć, że jedzenie po treningu wieczorem może być mniej kaloryczne, ponieważ organizm wykorzysta także kalorie zgromadzone w ciągu całego dnia, by się zregenerować.

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *