Dieta kobiety po cesarskim cięciu powinna być bogata w białko i witaminy, które pomogą zregenerować się jej ciału i uniknąć anemii. Podczas cięcia cesarskiego, a później połogu dochodzi do dużej utraty krwi. Jakie składniki powinna zawierać dieta matki po cesarce?

Dieta po cesarskim cięciu zawierająca białko

Wiele młodych mam zastanawia się, co można jeść po cesarce w szpitalu. Bezpośrednio po operacji powinno się powstrzymać przed jedzeniem. Układ trawienny wciąż jest w stanie uśpienia, dlatego z pierwszym posiłkiem dobrze jest odczekać kilka godzin.

Po cesarskim cięciu zadbaj o odpowiednie nawodnienie, pijąc wodę bogatą w wapń i magnez, zieloną herbatę i napary z ziół. Matkom, które urodziły przez ciecie cesarskie, poleca się zwłaszcza pokrzywę, która wspomaga produkcję czerwonych krwinek i hemoglobiny, co pomaga zapobiegać anemii.

Spożywaj lekkostrawne posiłki bogate w białko — takie jak jogurty naturalne, jajka, biały ser, ryby (łosoś, dorsz), a także mięso (indyk czy wołowina). A jeśli nie jesz produktów pochodzenia zwierzęcego, wybierz tofu. Białko pełni bardzo ważną funkcję w organizmie — stanowi budulec, wspomaga regenerację tkanek i usuwanie toksyn.

Dieta po cesarce bogata w witaminy A i E

Co może jeszcze jeść matka po cesarce? Zadbaj, aby Twoja dieta obfitowała w witaminy A i E, które pomogą szybciej goić się ranie po cesarskim cięciu i wpływają na powstawanie nowych komórek w skórze. Są to witaminy rozpuszczalne w tłuszczach, więc w Twoim jadłospisie nie powinno zabraknąć m.in. tranu, sera, masła czy tłustego mleka, które pomogą im się wchłonąć.

Witaminy A i E występują także w pomarańczowych, czerwonych, żółtych i zielonych warzywach oraz owocach. Dlatego, by szybciej wrócić do formy po cesarskim cięciu, jak najczęściej sięgaj po szpinak, szczypiorek, sałatę czy też natkę pietruszki.

Dieta dla mam po cesarskim cięciu zawierająca żelazo i wapń

Warto także włączyć do diety matki karmiącej po cesarce produkty bogate w żelazo i wapń. Żelazo odgrywa szczególną rolę w procesie produkcji czerwonych krwinek. Jest to niezwykle ważne, ponieważ podczas cięcia cesarskiego dochodzi do dosyć sporej utraty krwi, co może prowadzić do anemii.

Dlatego niech w Twojej diecie nie zabraknie mięsa, produktów pełnoziarnistych, liściastych warzyw oraz kasz. Dodatkowo proces wchłaniania żelaza wspomaga witamina C, która występuje w sporych ilościach w czerwonej porzeczce, papryce, kiwi, a także natce pietruszki. Ponadto witamina ta jest niezbędna do prawidłowej syntezy włókien kolagenowych w skórze.

Wapń również wpływa na krzepliwość krwi, co jest szczególnie ważne dla matek po cięciu cesarskim i w połogu. Dodatkowo ten pierwiastek przyczyni się do prawidłowego rozwoju kości i zębów u dziecka. Produkty bogate w wapń to m.in. nabiał, orzechy, ryby, jogurty oraz kefir.

Pamiętaj, aby Twoja dieta była różnorodna i bogata w minerały, które wspomogą organizm w regeneracji i powrocie do formy. Nie zapomnij o witaminach istotnych w procesie gojenia ran i odnawiania skóry.

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *