Nie musimy nikogo przekonywać, że warunki pracy mają znaczący wpływ na pracowników – ich samopoczucie, wydajność. Ponadto wysokie standardy higieny sprawiają, że mniejszy procent zatrudnionych osób musi skorzystać z urlopu zdrowotnego. Jak zapewnić: zdrowe, czyste i komfortowe miejsce pracy?
- Czym jest czyściwo przemysłowe i gdzie można je wykorzystać?
- Jaka chemia profesjonalna sprawdzi się w miejscach pracy?
- Inne sposoby na poprawę zdrowia pracowników
Czym jest czyściwo przemysłowe i gdzie można je wykorzystać?
Czyściwo przemysłowe jest niezwykle uniwersalnym i praktycznym sposobem na oczyszczanie wszelkiego rodzaju powierzchni oraz rąk pracowników. Może być wykorzystywany nie tylko sprzątania i usuwania cieczy, ale i smarów czy olejów. Dodatkowo niektóre z rodzajów czyściw świetnie sprawdzą się do polerowania różnorodnych powierzchni. Warto podkreślić, że jest ono jednorazowego użytku, przez co pozwala na zachowanie wysokiego poziomu higieny. Jest wykorzystywane w wielu miejscach pracy:
- w biurach,
- w branży spożywczej,
- w gastronomii,
- w fabrykach,
- w hotelarstwie,
- w ochronie zdrowia,
- w salonach kosmetycznych i SPA,
- w warsztatach samochodowych,
Czyściwa przemysłowe dla różnych branż na www.silcopolska.pl są wytworzone z celulozy oraz makulatury. Ponadto na rynku znaleźć można także produkty wykonane z bawełny. Stanowią bardzo uniwersalne rozwiązanie.
Jaka chemia profesjonalna sprawdzi się w miejscach pracy?
Dokładne sprzątnie przy użyciu wysokiej jakości chemii, jest kluczowym aspektem dbałości o zdrowie pracowników. Nadmierne nagromadzenie się bakterii oraz wirusów może być przyczyną np. częstych przeziębień czy rozstroju żołądkowego wśród kadry. Warto zadbać o zastosowanie odpowiednich środków do mycia: podłóg, pozostałych powierzchni np. stanowisk pracy, naczyń oraz tekstyliów. Niezwykle ważne jest wykorzystanie specjalistycznych środków chemicznych pozwalających na solidne wyczyszczenie sanitariatów. Zastosowanie profesjonalnej chemii pozwala na zachowanie wysokiego poziomu higieny w miejscu pracy, ale także na oszczędności, ponieważ tego typu produkty są niezwykle wydajne. Więcej informacji o chemii tego typu można znaleźć na wspomnianej wcześniej stronie dostawcy rozwiązań higienicznych – Silco.
Inne sposoby na poprawę zdrowia pracowników
Wspomnieliśmy wcześniej o zastosowaniu odpowiednich środków do czyszczenia sanitariatów w firmie. Dodatkowo w tej kwestii warto pamiętać, aby w toalecie zawsze znajdowały się: papier toaletowy w specjalnym dozowniku, ręczniki papierowe, ewentualnie suszarka od rąk, a także mydło. Niezwykle przydatne bywają także środki dezynfekujące pozwalające pracownikom na kompleksowe doczyszczenie rąk. Kluczowe jest również dbanie o wysoką jakość powietrza w miejscu pracy – stosownie oczyszczaczy, gdy jest to konieczne. Warto także zaaranżować rośliny. Firmy, które posiadają klimatyzację, powinny pamiętać o jej regularnym serwisie oraz czyszczeniu. W pracy biurowej w kwestii dbałości o zdrowie pracowników konieczne jest zaaranżowanie ergonomicznego miejsca pracy z odpowiednimi fotelami, biurkami oraz oświetleniem. Pracownicy, którzy muszą nosić odzież ochronną bądź roboczą, powinni otrzymać od pracodawcy wysokiej jakości ubrania, które zagwarantują im maksimum bezpieczeństwa podczas wykonywania zadań. W kwestii zdrowia bardzo ważne jest to, że pracodawca powinien zapewnić pracownikom nielimitowany dostęp do wody pitnej, by mogli oni dbać o właściwe nawodnienie organizmu w miejscu pracy.
1 komentarz
Tak naprawdę ważne jest jeszcze nauczenie pracowników zostawiania porządku po sobie. Pracowałam w kilku miejscach i często nikt nie sprzątał jak się coś wylało itp, przez co firmy były ciągle brudne. Czyściwa i chemia nie pomogą, jak kultury osobistej brak.