Co jeść na redukcji?

autor Olga Nowak
100 odsłon 3 minuty czytania
produkty, które warto jeść na redukcji

Marzysz o szczupłej i wysportowanej sylwetce? Chcesz móc się pochwalić płaskim brzuchem? W takim razie musisz zadbać o odpowiednią dietę. Jakie produkty spożywcze wspierają redukcję masy ciała, a z jakich należy zrezygnować? Przeczytaj nasz artykuł, aby dowiedzieć się, co jeść podczas odchudzania.

Jakie produkty spożywcze wspomagają redukcję?

Przy diecie redukcyjnej warto postawić na produkty niskokaloryczne, ale jednocześnie bogate w składniki odżywcze. Podstawą jadłospisu powinny być warzywa i owoce, które zawierają mało kalorii i dostarczają organizmowi witamin, minerałów oraz cennego błonnika. Warto sięgać po produkty spożywcze bogate w białko, gdy nurtuje Cię kwestia, co jeść na redukcji, by czuć się syto, ponieważ składnik ten jest niezbędny do budowy mięśni. Znajdziesz go w chudym mięsie, rybach, jajach, tofu czy też roślinach strączkowych, m.in. w soczewicy, ciecierzycy i fasoli.

Pamiętaj także, że w diecie redukcyjnej pełnoziarniste produkty zbożowe, np. brązowy ryż czy pełnoziarnisty makaron, mogą być lepszym wyborem niż ich pszenne odpowiedniki, ponieważ na dłużej zaspokajają głód. Warto również uwzględnić w planie żywieniowym zdrowe tłuszcze, m.in. oliwę z oliwek, awokado czy też orzechy, jednak należy je spożywać z umiarem. Nie zapominaj też o jedzeniu naturalnych jogurtów i kefirów wspierających zdrowie układu pokarmowego. Natomiast picie zielonej herbaty i kawy, w umiarkowanych ilościach, może przyspieszyć metabolizm.

Czego nie należy jeść na redukcji?

W trakcie redukcji wagi zaleca się unikanie produktów wysokokalorycznych i mało odżywczych. Słodycze, ciastka, chipsy i przekąski typu fast food są bogate w tłuszcze i cukry, ale niezwykle ubogie w wartościowe składniki. Należy także powstrzymać się od picia gazowanych i niegazowanych słodzonych napojów, które są źródłem pustych kalorii i mogą przyczyniać się do zwiększenia masy ciała. Warto również zrezygnować z pszennego pieczywa, makaronów i innych produktów z rafinowanych zbóż. Szybko podnoszą one poziom glukozy we krwi, co pozwala na krótko zaspokoić uczucie sytości. Na diecie redukcyjnej niewskazane jest spożycie tłustego mięsa i wędlin bogatych w nasycone kwasy tłuszczowe. Odchodzenie mogą utrudniać też gotowe dania i sosy zawierające dużo soli i konserwantów. Chcąc osiągnąć szczupłą i wysportowaną sylwetce, należy również ograniczyć spożycie alkoholu.

O czym należy pamiętać przy redukcji?

Podczas redukcji masy ciała ważne jest regularne spożywanie posiłków — najlepiej 4-5 razy dziennie. Pomaga to w utrzymaniu stałego poziomu cukru we krwi i zapobiega napadom głodu. Warto też zwrócić uwagę na wielkość porcji, aby nie przekraczać dziennego zapotrzebowania kalorycznego. Pamiętaj o piciu dużej ilości wody, ponieważ wspiera ona proces odchudzania i utrzymanie prawidłowego nawodnienie organizmu.

Nie zapominaj, że aktywność fizyczna jest równie ważna co dieta, gdyż przyspiesza spalanie kalorii i poprawia ogólną kondycję. Podczas redukcji wagi, warto także zadbać o zdrowy sen i unikać stresu.

W naszej ocenie dieta przy odchudzaniu powinna być nie tylko niskokaloryczna, ale także bogata w cenne składniki odżywcze — takie jak białko i zdrowe tłuszcze. Należy też ograniczyć, a najlepiej w ogóle zrezygnować ze spożycia przekąsek o wysokiej zawartości cukru i soli, które utrudniają utratę masy ciała. Co jeszcze warto jeść na redukcji? Przedstaw swoje propozycje w komentarzu.

podobne treści

dodaj komentarz

Niniejszy serwis wykorzystuje pliki cookies, czyli tak zwane ciasteczka. Akceptuję Czytaj więcej