Co jeść na kolację?

autor Olga Nowak
402 odsłon 2 minuty czytania
zdrowa kolacja

Chcesz zdrowo się odżywiać i unikać nocnego podjadania? Rozwiązaniem może być spożycie kolacji bogatej w składniki odżywcze? Jak powinien wyglądać wieczorny posiłek i jakie produkty warto wybierać? Podpowiemy Ci, co jeść na kolację, aby uniknąć niestrawności i móc zdrowo spać.

Co jeść na kolację, żeby schudnąć?

Jeśli zależy Ci na tym, aby odpowiednio wspierać proces odchudzania, musisz pamiętać, aby wieczorny posiłek być lekki i niskokaloryczny. Sięgnij po warzywa, które mają niewiele kalorii, ale są bogate w błonnik, jak brokuły czy szpinak. Warto także zdecydować się na chudą szynkę drobiową lub pastę z ryb dostarczają białka pomagające utrzymać uczucie sytości. Dobrym wyborem, gdy zastanawiasz się, co jeść, żeby schudnąć, są sałatki z dodatkiem komosy ryżowej lub kaszy gryczanej, które stanowią źródło zdrowych węglowodanów. Unikaj ciężkich, tłustych potraw i ogranicz spożycie pszennego pieczywa. Pamiętaj, aby jeść kolację przynajmniej 2-3 godziny przed snem, aby Twój organizm mógł odpowiednio strawić pokarm. Świetnym rozwiązaniem jest także picie zielonej herbaty lub wody z cytryną. W ten sposób dodatkowo przyspieszysz metabolizm.

Co jeść na kolację, żeby rano cukier był w normie?

O zdrową kolację powinni zadbać przede wszystkim diabetycy i osoby borykające się z wysokim poziomem cukru. Bardzo istotne w ich przypadku jest dostarczanie organizmowi pokarmów o niskim indeksie glikemicznym. Warto sięgać zwłaszcza po pełnoziarniste pieczywo i warzywa bogate w błonnik (m.in. fasolkę szparagową czy cukinię), ponieważ wspomagają one regulację poziomu glukozy. Dobrym pomysłem jest także dostarczanie organizmowi białka w postaci chudego mięsa. Należy powstrzymać się od spożywania słodkich przekąsek i napojów z dodatkiem cukru. Warto za to sięgnąć po źródło zdrowych tłuszczów, np. awokado lub orzechy, ponieważ wspierają one równowagę cukrową. Ważne jest także to, aby nie przesadzać z ilością jedzenia, ponieważ przejedzenie często prowadzi do zaburzenia poziom glukozy we krwi.

Co jeść na kolację, aby nie mieć problemów z zaśnięciem?

Żeby zapewnić sobie spokojny sen, warto wybierać na kolację lekkostrawne posiłki. Unikaj ciężkich, tłustych potraw, gdyż mogą one powodować niestrawność. Produkty bogate w tryptofan sprzyjają produkcji melatoniny, czyli hormonu snu. Aminokwas ten zawierają m.in. mięso z indyka i jogurty. Korzystne jest także włączenie do diety zielonych warzyw, np. sałaty czy szparagów, które mają właściwości uspokajające. Ograniczenie kofeiny i cukru w godzinach wieczornych również pomaga uniknąć problemów ze snem. Warto też zdecydować się na parzenie przed pójściem do łóżka ziołowych herbat — np. melisy czy rumianku — co może dodatkowo wyciszyć organizm.

Kolacja jako ostatni posiłek w ciągu dnia powinna być pełnowartościowa, a jednocześnie lekkostrawna. Pamiętaj, że w nocy metabolizm się zmienia, a więc przetwarzanie materii odbywa się znacznie wolniej. W naszej opinii warto jeść na kolacje warzywa bogate w błonnik i dostarczać organizmowi białko niezbędne do zapewnienia uczucia sytości. Po jakie produkty warto sięgać wieczorem? Podziel się swoimi sugestiami w komentarzu.

podobne treści

dodaj komentarz

Niniejszy serwis wykorzystuje pliki cookies, czyli tak zwane ciasteczka. Akceptuję Czytaj więcej